A komáromi Csillagerőd állandó kiállítása a budapesti Szépművészeti Múzeum gipszmásolat-gyűjteményéből született. A másolat szó sokak számára talán negatív jelentést hordoz; olyan tárgy, amely csupán visszfénye egy értékesebb, „eredeti” műalkotásnak. Az itt kiállított gipsz szobormásolatok azonban egykor főszerepet játszottak a szobrászat történetének bemutatásában. Az európai szobrászat legfontosabb emlékeiről készített gipszöntvények világszerte számos múzeum teljes értékű műtárgyai voltak a 18. századtól a 20. század elejéig. Nem pusztán helyettesítették az eredeti szobrokat, műemlékeket, hanem megtestesítették a múlt művészetét. Ám a 20. században fokozatosan megváltozott a másolatok megítélése, a legtöbb gipszgyűjtemény — így a budapesti is — mostoha sorsra jutott: jórészt raktárakba kényszerült, számos darabja megsérült vagy megsemmisült. A Liget Budapest Projekt keretében felújított Csillagerőd kiállításán a Szépművészeti Múzeum egykori gipszgyűjteményének darabjai most sok évtizedes kallódás után új esélyt kaptak, hogy elkerüljék az enyészetet: ismét fontos szerepet tölthetnek be a régmúlt korok kultúrájának közvetítésében. A gondos restaurálás eredményeként egyfajta „kulturális tanösvényként” Komáromban is tanulmányozhatók az ókori, a középkori és a reneszánsz szobrászat kiemelkedő alkotásai. A kiállított mintegy háromszáz élethű gipszmásolat segítségével olyan jellemző vonásokat, összefüggéseket figyelhetünk meg, amelyeket — például az eredeti művek nagy részének mozdíthatatlansága miatt — egyetlen hagyományos tárlat sem képes bemutatni.