A Kr. e. 7–6. századi görög művészetben az emberi testet szigorú szabályok szerint ábrázolták. Az egyik fő szobrászati típus a hosszú ruhát viselő nőalak (koré); egyik lábával előrelép, a test mégis két, lényegében egyenlő félre osztható (1–2.). Ezek a szobrok egyaránt ábrázolhatnak istennőt és a tisztelőjét: az azonosítást csak az isten megkülönböztető tárgyai (2.) teszik lehetővé.
Az emberi test ábrázolásmódja a Kr. e. 5. század elején forradalmian átalakult: megjelent a kontraposzt (3–6.), amely meghatározó jelentőségű lett a görög szobrászatban és más népek művészetében is. A testsúly immár nem egyenlően oszlik meg a test két fele között: az ifjú (3.) például a bal lábára nehezedik, a jobb lába be van hajlítva. A mozdulat a felsőtestre is hatással van: a csípő és a váll is kikerül a test tengelyéből. A lantot és csészét tartó ifjú egy isten tisztelője, de Apollónt is ábrázolhatták ezen a módon.
A terrakottaszobrocskák sorozatban készültek (7–10.). Gyakran csupán az előlapot alakították ki negatív formából (11.), a hátoldalt pedig sima agyaglappal fedték (12–13.). A Kr. e. 4. századtól egyre gyakrabban használtak többrészes negatívokat (6.), ami nagyban segítette a kontraposztban rejlő művészi lehetőségek kibontakoztatását.














Címkék
- agyag;
- Apollón;
- archaikus kor (700–480);
- Artemis;
- Athén;
- Boiótia;
- férfialak;
- görög (kultúra);
- hellénisztikus kor (görög, 323–31);
- kakas;
- kalathos (modius/polos);
- kerámiaművesség;
- kisplasztika;
- kisplasztika;
- klasszikus kor (Kr. e. 480–323);
- kosár;
- nőalak;
- Szépművészeti Múzeum, Antik Gyűjtemény;
- Tarentum / Taras (Taranto);